Welcome! » Log In » Create A New Profile

stad eind mei overspoelde

Posted by xiaoxiangyu 
stad eind mei overspoelde
February 08, 2018 08:59AM
'Nieuwe schoenen, hè?' Zei de man op een wetende toon tegen me. "Dus, wat is het profiel? Laten we even kijken. "Ik was zojuist lid geworden van de lokale hardloopclub. "Loopvlak?" Dacht ik. "Wat is 'loopvlak?'" Destijds was mijn schoenkennis notoir. De week daarvoor was ik online gegaan, vond ik een willekeurige website die onderstel verkocht, klikte op het tabblad "uitverkoop", koos een paar van mijn maat en drukte op "kopen". "Tread?" Alles wat ik wist was dat ze, zelfs met 30% korting, nog steeds het duurste paar trainers waren dat ik ooit had gekocht.

Ik heb al mijn volwassen leven achteloos rondgelopen. Een paar baantjes van het park in de avond. Misschien een langere run in een weekend. Niets serieus. Zeker niet serieus genoeg om te investeren in een goed pakket. Toen verhuisde Nike Air Max Command Damen ik naar een dorp net buiten de grensplaats Welsh van Hay-on-Wye en veranderde alles. Genesteld in de luwte van de Black Mountains, de heuvels van Radnorshire aan mijn achterkant, de rivier de Wye aan mijn voeten, leek het landschap te schreeuwen "Rennen!" Ik luisterde naar zijn oproep.

De eerste paar maanden hield ik me aan de weg. Tarmac voelde zich veilig. Ik had het grootste deel van mijn loopbaan tot dan in steden uitgevoerd, op de stoep geslagen en het verkeer ontweken. Uiteindelijk raapte ik de moed op om de velden en voetpaden te raken. Die beslissing heeft mijn leven veranderd. Het gevoel van veerkrachtige grasmat onder mijn voeten, het gevoel van de natuur dichtbij, de ruimte om te ademen en na te denken. De pure, verleidelijke eenzaamheid van alles. Ik, de kale heuvels, de koude lucht, niets anders. Alleen.

Toen, Nike Air Max 95 Womens ongeveer zes maanden na aankomst, ging ik naar Hay Hotfooters, de lokale hardloopclub. Anders dan de schoolcross-country, die ik me nu zelfs met totale angst herinner, zou ik nooit echt met iemand anders wegrennen. Angst vatte mijn beeld van rennende clubs behoorlijk samen. Ik liet hun leden koppelen aan milde obsessieven, gek op fartleks en het behalen van persoonlijk record. Ik zou ze van tijd tot tijd in de stad zien rondlopen, schouder aan schouder, gekleed in hun panty en in neon gedrenkt.

Dus waarom ben ik lid geworden? Eenvoudig: een vriend stelde het voor. Het zou sociaal zijn, zei hij. Bovendien zou het me een routine opleveren: elke donderdagavond, dezelfde tijd, hetzelfde publiek. Ik zou Adidas Superstar Donna wat nieuwe routes kunnen leren om op te starten, niet langer dezelfde oude twee of drie rond mijn huis te herhalen. Ik hoorde de reden in zijn argumenten, maar voelde me gehecht aan mijn enige loopje. Het was wat ik wist, wat ik leuk vond.

Toen, tijdens het Hay-festival, een jamboree van boekenminnende mensen die de stad eind mei overspoelde, zag ik dat Hay Hotfooters aan het joggen waren. Een "voorproefje", noemden ze het. Wat moest ik verliezen? Dus ik probeerde het, ik kwam in een oud T-shirt en mijn versleten trainers. Een vriendelijke, gepensioneerde man genaamd Martyn begroette ons en ging voorop. Hij hield een comfortabel tempo aan, niet zo snel dat we niet met elkaar konden kletsen, niet zo langzaam dat we niet zweten. De looping-route bracht ons langs paden die ik nog nooit eerder was geweest en door bossen en dingles Nike Air Max Command Mujer waarvan ik nooit wist dat ze bestonden.
Author:

Your Email:

Subject:

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **     **  ********   **      **  **     **        ** 
  **   **   **     **  **  **  **   **   **         ** 
   ** **    **     **  **  **  **    ** **          ** 
    ***     ********   **  **  **     ***           ** 
   ** **    **     **  **  **  **    ** **    **    ** 
  **   **   **     **  **  **  **   **   **   **    **